onsdag 22. oktober 2008

Labyrint....

Da jeg først skulle skrive dette innlegget, og bestemte meg for å søke opp ett bilde av en Labyrint, ble jeg sjokket over hvor vanskelig det var å skrive dette ordet. Altså... Det er jo egentlig ikke så vanskelig i seg selv, men jeg begynte med Labirint, som plutselig ble Labirynt, og etterhvert så hadde jeg sagt ordet så mange ganger i hodet mitt at jeg ikke klarte å si det rett engang.. Jeg ante ikke hva det het plutselig, alt hørtes så rart ut.. Hehe...
Iallefall, jeg kom frem til at det heter Labyrint, og det er det mitt innlegg handler om i dag..

Problemet mitt nemlig, det er jo at jeg ikke helt vet hva jeg vil jobbe med... Jeg synes det er umulig å finne noe som virkelig passer meg, noe som jeg trives hundre prosent i, noe som gjør at jeg virkelig ønsker å komme på jobb hver eneste dag 5-6 dager i uka...
Jeg har en liten stund med forskjellige jobber, ingenting fast, mange forskjellige arb.givere og jobber å forholde meg til, bestemt meg at det beste for min egen del er å kutte ut med dette. Jeg trenger en jobb jeg kan forholde meg til, ikke 6-7 forskjellige jobber. Jeg har gjort dette siden mars 2008 nå, og har egentlig trivdes godt med det. Jeg har fått jobbet masse, tjent kjempegodt og levd gode dager.. Jeg har egentlig ikke hatt noe imot det, før nå... Jeg føler at jeg jobber iallefall dobbelt så mye som alle andre, jeg har 3 av 4 jobbhelger i mnd, jeg jobber nesten hver kveld, og har jeg noe fri, så har jeg det på dagtid, når alle andre er på jobb.
Vedsiden av det, så stresser det meg litt for tiden at jeg ikke vet hvor mye penger som kommer inn hver mnd. Det er sjelden jeg får så mye mindre enn forventet, men fortsatt er det ganske stressende å føle at man burde være på jobb nesten hele tiden, for å være sikker på at riktig beløp skal komme inn hver mnd. Tar jeg meg en helg uten jobbing, noen kvelder uten jobbing eller lignende, så får jeg faktisk litt dårlig samvittighet fordi jeg kanskje heller burde jobbet...

Jeg ser for meg at dette ikke er så bra i lengden, hverken for meg selv, de rundt meg, mitt sosiale liv eller kroppen min, som jeg så sjelden lytter etter....
Så jeg har bestemt meg for å kutte ned på noe, finne meg mer fast og heller jobbe max 2 helger i mnd..
Men hv0rdan skal jeg få til dette? Hva skal jeg kutte ut? Hvor vil jeg jobbe fast? Trenger de noe fast? Er det noe annet jeg heller vil jobbe med?
DETTE er min LABYRINT!
Jeg finner ikke svar på spørsmålene mine, og jeg føler det som om jeg går i en Labyrint av spørsmål, som jeg ikke klarer å sette svar på...

Akkurat nå føler jeg at jeg er på ett sted i livet hvor mye står på vent..
Jeg ønsker mer utdannelse, jeg ønsker en annen jobb, jeg ønsker å jobbe i barnevernet, men må være 23 år iallefall for å få dette til...
Jeg ønsker å finne drømmejobben, og jeg ønsker ikke å jobbe livet av meg.
Jeg kan godt jobbe kvelder og en helg i ny og ne, men det må ikke gå utover kropp og sjel...

Egentlig kunne jeg tenkt meg å reise, jobbe i ett annet land.. Men jeg orker ikke tanken på å forlate min kjære, mine hunder og min familie...

Hva gjør jeg???

Tanker fra en forvirret, oppgitt og litt utslitt daydreamer...

0 kommentarer: