tirsdag 4. november 2008

Påskekyllingen....

Egentlig er det vell litt merkelig og ha bilde av en påskekylling på bloggen sin i November, men det har sine grunner altså...
Nå skal du høre.. Jeg søkte rett og slett på ordet "bilder" på google, for å se om jeg fant noe interessant som kunne gi meg litt inspirasjon til dagens blogg, og jaggu fant jeg det..

Jeg kom over dette bilde! Dejavu! Denne kyllingen har jeg sett før..!
Å så ? tenker kanskje du..
Men det har seg altså sånn. At helt fra jeg var liten har jeg feriert i Molde en gang i året, om ikke oftere. Fra Drammen til Molde er ca 8 timer med bil, for de som ikke visste dette. Og med småbarn i bilen ser jeg for meg at turen fort kunne ta 10-11 timer...
Jeg ser for meg at mamma og pappa var ganske desperate for å få oss til å oppføre oss i bilen, og de lagde små "mål" underveis i turen... Disse målene kunne feks. være Elgen på Dombås (ett elgehode som hang på den gamle Cafèen), Fergen på kaja i Åfarnes, Og ikke minst denne GULE kyllingen som faktisk har blitt lagd HVERT år så lenge jeg kan huske!!!

Den gule kyllingen står ved Lillehammer ett sted. Når man kjører mot Molde er den på venstre side, litt oppi en skråning. Og jaggu ser jeg at den står der også den dag i dag.

Hvis dere som har lagd denne kyllingen noengang kommer over dette, så må jeg jammen meg bare si at dere har iallefall satt preg på min Molde-tur en gang i året, og dere har sikkert også gjort turen enklere for mang en småbarnsfamilie! :-D

Meeeeen.. Nå er det november, og langt ifra påske. Snart nærmer julen seg, og de neste dagene har jeg fått streng beskjed av eldstesøster å tenke litt over hva jeg ønsker meg til jul, så jeg regner med å oppdatere ønskelista litt snart....

Ellers har dagen i dag gått med til noen timer med Helle, møte i Røde Kors Ungdom og tv`kveld med jentene (Ida og Hege).

En koselig dag, som har vært litt stressende til tider! :-D


0 kommentarer: