tirsdag 30. september 2008

Hva vil jeg bli når jeg blir stor....?

I dag har jeg tenkt litt på yrke jeg.
Jeg ønsker å ta noe vidre utdannelse. Jeg er barne- og ungdomsarbeider, og ønsker å jobbe med barn med spesielle behov. Jeg tenker egentlig ikke på funksjonshemmede, eller lignende, men kanskje litt mer i barnevernsgrad. Jeg ønsker å jobbe med barn og unge med problematikk, som kanskje har hatt en vanskelig oppvekst, som ikke takler verden sånn som den er i dag, og som ikke har det bra med seg selv.
Det finnes utrolig mange barn og unge i verden som sliter.. Som føler de ikke strekker til, som har alt for mye ansvar, som sliter med selvtillit og tillit til andre. Som trenger noen å snakke med, noen som er der for dem... Dette er det jeg ønsker å jobbe med!
MEN... Jeg ønsker ikke å sitte på ett kontor å ta imot besøkende som ønsker å snakke (som en psykolog eller lignende), jeg ønsker å jobbe direkte med barnet/ungdommen, følge opp og være der for dem!

Noen som vet hva jeg kan gjøre? Hvor jeg kan jobbe Og hvem utdannelse jeg burde ta?

Vernepleier? Har egentlig selv tenkt at det er den rette utdannelsen, men hva tror dere?

0 kommentarer: