onsdag 14. januar 2009

As life goes on...

Hei igjen!
Da var det allerede blitt lille lørdag.
Jeg synes dagene har gått fort, men det gjør egentlig ingenting.
Jeg har ikke funnet igjen kabelen til kameraet, og vurderer å gå til
anskaffelse av en ny kabel, men i mellomtiden bruker
jeg bare kabelen som er til det andre kameraet ved at jeg setter minnebrikken inni det. Det funker sånn delvis.. ;-)
Mandag sov jeg litt lenge fordi jeg hadde jobbet i helgen, og kl. 13.30 bar det til Linn Maria og familien for å sitte barnevakt. De har fått en ny fosterdatter i hus, og det var kjempestas å plutselig skulle passe en liten tulle på 2,5 mnd. Sammen med oss var også Jonathan og Morgan.
Det var kjempekoselig, og noen bilder ble tatt, men av hensyn til familien blir disse ikke lagt ut! Men dere skal vite at det var ei utrolig nydelig liten jente de har fått i hus!
Hege kom innom for en titt, før vi reiste på Sandvika. Hege skulle kjøpe noen kort-materialer, og jeg skulle bare titte.. Ville se om jeg fant meg et nytt pledd til sofaen, og et xbox-spill, og ja, jeg fant begge deler! :-)
Tirsdag var jeg en tur hos legen, og jeg har blitt sykmeldt ut måneden foreløpig. Denne tiden skal jeg virkelig bruke til å slappe av, stresse ned, tenke på meg selv og gjøre de tingene jeg selv ønsker å gjøre!
På kvelden kom Hege og Ida, som vanlig, til unge mødre kveld. Denne kvelden har blitt noe utvidet, og denne gangen hadde vi ett maraton som gikk fra 19.30 (Hotel Cæsar), gjennom Babylåneren på NRK3, Unge Mødre på FEMtv, og heelt til Frustrerte Fruer på Tv2 Var ferdig. Ble litt over 3 timers jente-tv-kveld!



Jeg hadde også lagd noe godt til kvelden, som vanlig, men denne gangen noe sunnere enn ellers. Det ble servert Grønnsaker, frukt og dipp. Det er lenge siden jeg har spist det, men det smakte kjempegodt. Bildet er på runde nr. 2 av grønnsakene. Vi hadde Blomkål, gulerøtter, agurk, cherry tomater, kålrot og druer. Nam!

Så var tirsdagen over, og Onsdag kom. I dag skulle jeg passe Even Andreas noen timer, mens søsteren skulle til frisøren.
Dette er alltid like koselig, og vi begynte dagen med en tur til Drammen sentrum for å handle en kalender til meg på bokhandelen. Even skulle sove, så dette passet ypperlig.
Mens Even sov seg gjennom hele turen, koste jeg meg med morgentimene langs elven. Det er så deilig å gå morgentur!
Even har faktisk begynt å godta Bagera nå, og det er bra. Før begynte han å HYLE når han så han, men dette har heldigvis gått over, og det er en nysgjerrig gutt som drar Bagera i ører, nese og pels.
Jeg prøver å la han utforske, men stopper han når jeg ser Bagera gjør klare tegn på at nok er nok!
Kommer noen bilder fra dette også:




Da even hadde dratt tok jeg og Peter med oss hundene på tur langs elven igjen. 2. lange turen for meg i dag, og det var så deilig.
Vi øvde endel på lydighet i bånd, og begge hundene begynner å bli så flinke!
Nemi har endelig skjønt hva "På Plass" og "fot" Betyr, og Bagera har begynt å gå "På Plass" og "fot" uten bånd. De lar seg begge rive med av hunder som går forbi, men det er eneste som distraherer. Vi får bare fortsette å øve!
Må bare legge inn noen bilder av Bagera, den nydeligste Collien! :-D



Har jeg noengang fortalt dere hvordan Bagera kom til oss?
Jeg har jo alltid vært så glad i dyr, og da Bagera var til omplassering som 6 mnd gammel valp, valgte jeg å dra til Eidsvoll å se på han. Jeg falt pladask og tok han med meg hjem på 1 uke prøve. Peter var ikke like begeistret, men når uken var omme (1 uke før min bursdag) fikk jeg et kort, men gratulerer med dagen- hilsen, og 5000,- til å betale for Bagera.
Dette er vell den beste bursdagsgaven jeg noengang har fått! Bagera og jeg er som erteris, og han er med meg overalt! Nydelige gutten min!
I kveld skal jeg ut å spise middag med Linda. Min herlige søster skal spandere middag på meg!!! :-D Hun er såå god!
Etter middagen skal vi møte vår siste søster, Nina, og så skal vi på Kino å se på "Død Snø".
Det blir koselig! :-D
Jeg har også endelig fikset en layout jeg ble fornøyd med! Skal se om jeg klarer holde på denne en stund! ;-)

2 kommentarer:

Hege sa...

Så mange fine bilder :)
Bagera er bare helt skjønn, så forstår godt at du er glad i han. Begynner å bli reint glad i han selv :)

Sandra sa...

Så koselig å høre! Han Er en godklump! Litt sta, men ellers bare snill og god.. ;-)